Pedagog szkolny

W naszej szkole funkcję pedagoga szkolnego sprawuje mgr Małgorzata Seliga. Prowadzi ona zajęcia korekcyjno - konpensacyjne na dzieci i młodzieży.

Rodzicu, jeśli chcesz poćwiczyć z dzieckiem w domu skorzystaj z linku poniżej.

https://drive.google.com/file/d/1YOdtELb_yVLRtttLtSh1tBavMDAUOzse/view?usp=sharing

 

 

Poniżej prezentujemy zadania rozwijające dla młodzieży i dzieci:

DLA MŁODZIEŻY KLAS 7 i 8

Zapraszam do zajęć, które mogą być formą zabawy, ale także pomogą w powtórzeniu Waszej wiedzy. A oto moje propozycje. Jeśli sobie nie poradzicie sami można zajrzeć do podręczników z jęz. polskiego lub poszukać w Internecie.

  1. Budujemy rodziny wyrazów. Poniżej podaję ciągi wyrazów. Zadanie polega na wykreśleniu tego, który do tej rodziny nie pasuje:

- szkoła, szkolić, szkolenie, zasolenie, wyszkolić

- kwiat, kwietny, kraciasty, kwiecisty, ukwiecony

- zaśmiecony, śmieci, śmietnik, śmietana, śmiecić

- lód, zmrozić, zmrożony, zamrozić, przymrozek, przemrozić

  1. Z poniższych wyrazów pogrupuj w rodziny wyrazów

kropić, szkolenie, doszkolić, pokropić, wyszkolić kropidło, kropka, doszkalanie, wykropkować, szkolić, pokropiony, kropeczka.

  1. Ułóż wyrazy według ich powstawania w danej rodzinie wyrazów:

przegrodzić, grodzić, gród

osobnik, osoba, osobowy,

chodnik, chodzić, chód

rybak, ryba, rybacki,

  1. Ułóż wymyślone przez siebie wyrazy w rodzinę od wyrazów: droga, uczyć, chodzić. Ciekawe jak dużą rodzinę wyrazów uda się Tobie utworzyć.

Na koniec słowna zabawa. W ciągu liter ukryte zostały nazwy części ciała ( jest tych nazw 24). Ciekawe czy wszystkie potrafisz znaleźć.

kaldertopoludomiodawipowiścięgnogipsalenopoliczekolastredoflkedajęzykieszkilofalorekiemniedorustalizmakolanoszelabrodarowalkodasercenniepokrążyłatabrewiarstw

 

DLA DZIECI KLAS 1-3

 Najchętniej lubicie się bawić w różne zabawy w domu, albo na własnym podwórku, gdy jest ładna pogoda. Wiele zabaw tematycznych potraficie sami wymyślić i tego wam gratuluję – one rozwijają waszą wyobraźnię, poprawiają czasem sprawność fizyczną, waszą spostrzegawczość, lub koncentrację, gdy dłużej obserwujecie domowe zwierzęta.

Warto podejmować także takie zabawy, które przy okazji połączone są z uczeniem, np. ktoś mówi pierwszą sylabę, a wy dopowiadacie różne słowa, które się tak zaczynają i je zapisujecie, a potem liczycie ile wyrazów udało się wymyśleć. Podobna zabawa z sylabami na zasadzie gry ”Domino”,  czyli do wyrazu należy dodać taki, jaki ma taką samą sylabę, na jaką skończył się poprzedni, np. kolega – gapa – parasol . Ciekawe jak długi ciąg uda się ułożyć.

Liczenie też można ćwiczyć np. z użyciem zakrętek, drobnych kamyków i wykonywać różne działania. Proponuję krótki filmik, w którym pani podpowiada jak ćwiczyć tabliczkę mnożenia

Sprytny sposób na tabliczkę mnożenia

https://www.youtube.com/watch?v=73o_6T0mpUk  jak zapamiętać tabliczkę mnożenia